maandag 5 november 2012

Einde van Dickensproject

Na lang denken over de raamwerk en heb ik toch besloten van ruitenraam ga maken.
Hier is de resultaat.

 De buitenkant heb ik oud gemaakt en daarna zijdeglans geverfd. Die maakt de kleur groen donker die ik wil graag hebben en het is me gelukt.
Boven op de dak staat de display is voor de show in Deventer :

De krekel bij de haard

Caleb Plummer en zijn blinde dochter Bertha woonden helemaal alleen in een kleine gekraakte notendop in hun van hout gemaakte huisje.

Lisette te Lindert

 Op de bord staat 1812. Dat is de geboortejaar van Charles Dickens.



 De deksel kan open.
Ik heb een blanke speelgoed op de deksel geplakt.
 De bovenaanzicht kun je beter zien hoe de verdeling in houten huisje is.
Zie je bij de voordeur 2 groene houtjes, die zijn bedoeld voor de steunen van deksel. Als de deksel open gaat en 2 steuntjes op en blijft de deksel netjes open.





 De lichtblauwe jas van G&T Glasses hangt over de lijn om te drogen van buiten regen geweest.
 De lampjes staan gezellig aan.
 De krekel staat boven op de nummerbord *1812*

 Het ziet er erg gezellig uit van binnen met de verlichting aan. Bertha babbelde met haar vader over hoe het eruit ziet in hun werk/huiskamer. Bertha was blind.
Vader vertelde dat er mooi behang op de muren zat en prachtige meubels in de kamer stond  en ect.. Dat bleek niet zo, het was behang was gaan krullen van de vocht, de vloer was versleten. Bertha kon niet zien hoe armoedig hun huisje was.
Caleb was erg moe door het piekeren over Bertha. Bertha vroeg aan haar vader of hij moe was. Vader zei: nee, ik ben niet moe. Maar hij was juist wel erg moe.
Zij maakten veel plezier met speelgoed dat Caleb zelf maakte, voor verschillende rangen van rijke naar arme gezinnen.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Lisette,

    Ik heb met verbazing gekeken hoe het Dickenshuis vorm kreeg, en ik ben behoorlijk onde de indruk!
    Daarom mijn complimenten, mijn stem ga je straks zeker krijgen!
    Klasse werk, iets om terecht trots op te zijn!

    Groetjes Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat mooi! Ik ben er heel erg van onder de indruk, een meesterwerk en mijn stem krijgt het zeker!

    Groetjes, Idske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lisette, ik heb het project gevolgd en ben stil van alle mooie foto's. Wat een prachtig resultaat. Zo gedetailleerd met al het kleine speelgoed.
    Het straalt warmte en gezelligheid uit, precies als bij Charles Dickens hoort.
    Ik ben benieuwd naar de andere inzendingen maar mijn stem krijg je!!

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er erg mooi uit, hoop dat ik het een keer in het echt kan zien... je spullen zijn in het echt nog mooier dan op de foto's, hoewel het er op de foto ook geweldig uitziet. Complimenten hoor!!
    Miniatuur groeten

    BeantwoordenVerwijderen

Stem op mij

http://www.poppenhuizen-miniaturen.nl/jomsocial/fotoalbums/8845-e-te-lindert/album.html?albumid=58